Psotny Węgielek

Tytuł oryginalny:
Buster`s naughty tricks
Autor:
Sue Mongredien
Tłumacz:
Justyna Rychlik
Ilustracje:
Emilia Robledo
Wydawcy:
Papilon (2013)
Papilon - Publicat (2011-2013)
Publicat (2012)
Wydane w seriach:
Klub Kociaków Słodziaków
ISBN:
978-83-245-9884-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Ania, Małgosia, Lila, Róża, Ela i Maja to najszczęśliwsze dziewczynki pod słońcem - każda ma śliczne kociątko. Założyły klub, aby spotykać się i opowiadać o przygodach ukochanych zwierzątek. Kotek Lili, Węgielek, jest przesłodki, ale niesforny - ciągle drapie meble i zrzuca cenne przedmioty z półek. Mama dziewczynki powoli traci do niego cierpliwość. Lila zawsze tłumaczy swojego pupila i bierze winę na siebie. Jednak kiedy Węgielek niszczy jej kostium na szkolne przedstawienie, dziewczynce sytuacja naprwdę staje sie poważna. Czy przyjaciółki z Klubu Kociaków Słodziaków poradzą Lili, jak okiełznać psotnego Węgielka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo