Pan Kleks w kosmosie

Scenariusz:
Krzysztof Gradowski
Reżyseria:
Krzysztof Gradowski
Kompozytor:
Mazurek Bohdan Korzyński Andrzej
Zdjęcia:
Włodzimierz Głodek
Aktorzy:
Piotr Fronczewski
Maryla Rodowicz
Henryk Bista
Ilustracje:
Andrzej Pągowski
Wydawcy:
Telewizja Kino Polska (2010)
Polfilm
Autotagi:
film i wideo

Dzieci z domu dziecka dostają prezent, komputer, od jego dawnego wychowanka. Komputer ten opowiada dzieciom o wydarzeniach, które będą miały miejsca za 25 lat. Wielki Elektronik po ucieczce z Wyspy Wynalazców osiadł na planecie Mango i wynalazł fantomizację. Porywa Agnieszkę i ofiarowuje ją gubernatorowi, który pragnie mieć córkę. Tymczasem Ambroży Kleks żyje w rezerwacie ze zwierzętami, gdyż myśli, że dzieci o nim już zapomniały. Groszek, kolega Agnieszki, wraz z kolegami z klasy i robotem Silverem odnajdują pana Kleksa i tworzą ekipę ratunkową. Razem z nimi wyrusza także Melośmiacz oraz Max Benson - ojciec Groszka. Tym razem znów pan Kleks będzie musiał stawić czoła Wielkiemu Elektronikowi i jego sługusowi Alojzemu Bąblowi...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo