Pan Tadeusz

Reżyseria:
Andrzej Wajda (1926-2016)
Zdjęcia:
Paweł Edelman
Kompozytor:
Wojciech Kilar (1932-2013)
Opracowanie:
Barbara Włodarczyk
Ilustracje:
Lucjan Ławnicki
Wyd. w latach:
1951 - 2010
Wydane w seriach:
Biblioteka Gazety Wyborczej
Lektury Szkolne
omówienie + film
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy
filmy i seriale
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Scenariusz:Andrzej Wajda (1926-2016) Adam Mickiewicz (1798-1855) Wojciech Kilar (1932-2013) Piotr Wereśniak Jan Nowina Zakrzycki Leszek Aleksander Moczulski Stanisław Sojka Grzegorz Turnau
Reżyseria:Andrzej Wajda (1926-2016)
Zdjęcia:Paweł Edelman
Kompozytor:Wojciech Kilar (1932-2013)
Aktorzy:Bogusław Linda Daniel Olbrychski Grażyna Szapołowska Grzegorz Młudzik (1953-2022) Andrzej Seweryn Marek Kondrat Alicja Bachleda-Curuś Michał Żebrowski
Opracowanie:Barbara Włodarczyk
Ilustracje:Lucjan Ławnicki
Wydawcy:Wydawnictwo Bauer Sp. z o. o (2010) Wydaw. GREG (2008) Agencja Artystyczna MTJ (2006) Heritage Films (1999) Kama (1999) prod. Lew Rywin (1999) Wydawnictwo Książka i Wiedza (1951-1993) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1982-1989) Czytelnik (1971) Wydawnictwo Ossolineum (1966) Mediaprofit
Serie wydawnicze:Biblioteka Gazety Wyborczej Lektury Szkolne omówienie + film
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo