Dobry człowiek:

Good

Reżyseria:
Vicente Amorim
Scenariusz:
John Wrathall
Aktorzy:
Jason Isaacs
Viggo Mortensen
Gemma Jones
Jodie / Whittaker
Kompozytor:
Simon Lacey
Zdjęcia:
Andrew William Dunn
Wydawcy:
Monolith Films (2008)
Vision Film Distribution (2008)
Monolith Video (2007)
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
2.0

Niemcy, lata 30. XX wieku. Profesor akademicki John Halder (Viggo Mortensen) jest uczciwym i porządnym człowiekiem. Jego życie to nie bajka. Opiekuje się neurotyczną żoną, dwójką wymagających dzieci oraz cierpiącą na demencję matką. Obserwując postępującą chorobę tej ostatniej, John pisze książkę, pochwalającą eutanazję w przypadku śmiertelnie chorych pacjentów. Niespodziewanie jego powieść zyskuje aprobatę w kręgach najwyższych nazistowskich władz. Autor zostaje obsypany komplementami i nagrodami, a jego kariera rusza z kopyta. Krok po kroku, oszołomiony nowymi możliwościami Halder idzie na coraz większe moralne kompromisy. Otrzeźwienie następuje, kiedy jego najlepszy przyjaciel, psychoanalityk żydowskiego pochodzenia, dostaje się na czarną listę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo