Zarządzanie Wiedzą w Regionie: Wiedza, zdrowie, uroda

Inne tytuły:
Wiedza, zdrowie, uroda Cz. 2
Autorzy:
Elżbieta Grochowska-Niedworok
Małgorzata Muc-Wierzgoń
Teresa Kokot
Beata Całyniuk ...
Redakcja:
Wiesława Huńka-Żurawińska
Ewa Malczyk
Wydawcy:
Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2014)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
Wydane w seriach:
Zarządzanie Wiedzą w Regionie
Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Nauki Medyczne
ISBN:
978-83-60081-74-7
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie - Katalog biblioteki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Wiedza, zdrowie, uroda Cz. 2
Autorzy:Elżbieta Grochowska-Niedworok Małgorzata Muc-Wierzgoń Teresa Kokot Beata Całyniuk Marzena Załoteńka-Synowiec Marta Misiarz Ewa Ziółko Tomasz Malczyk Marcin Błaszczyk Mirosława Grabas-Wyrwich Agnieszka Pulik Liliana Smaczny Magdalena Rogóż Marian Sosada Beata Pasker Elżbieta Barbara Poniewierka
Redakcja:Wiesława Huńka-Żurawińska Ewa Malczyk
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2014) Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
Serie wydawnicze:Zarządzanie Wiedzą w Regionie Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Nauki Medyczne
ISBN:978-83-60081-74-7
Autotagi:druk
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo