Ali Baba i czterdziestu rozbójników

Inne tytuły:
bajka muzyczna
Autor:
Antoni Marianowicz (1924-2003)
Kompozytor:
Ryszard Sielicki (1916-2005)
Reżyseria:
Wiesław Opałek (1920-1980) ...
Wydawcy:
Omedia (2003-2015)
Polskie Nagrania (2003)
Muza
Polskie Nagrania Muza
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Nr 10
Autotagi:
audiobooki
CD
proza
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wierzyć się nie chce, że ta bajka muzyczna pochodzi z 1969 roku! Produkcja, aranżacje piosenek, wartstwa muzyczna i aktorzy brzmią naprawdę świeżo i zaskakująco, a na szczególną uwagę zasługują Wiesław Michnikowski w roli Ali Baby oraz Edmund Fidler jako Narrator, którego głos naprawdę skłania do porzucenia wszystkiego, co w tej chwili robimy i wręcz zmusza do zasłuchania się w egzotyczną opowieść.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:bajka muzyczna
Autor:Antoni Marianowicz (1924-2003)
Kompozytor:Ryszard Sielicki (1916-2005)
Lektorzy:Wiesław Michnikowski (1922-2017) Barbara Krafftówna (1928-2022) Irena Kwiatkowska (1912-2011) Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Edmund Fidler Piotr Fronczewski Tadeusz Bartosik (1925-1985) Władysław Rzeczycki (1916-2006) Aleksander Gąssowski (1910-1980) Rudolf Gołębiowski (1919-2000)
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980) Z. Gajewska
Dyrygent:Ireneusz Łojewski
oraz:Ryszard Sielicki (1916-2005)
Wydawcy:Omedia (2003-2015) Polskie Nagrania (2003) Muza Polskie Nagrania Muza
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki Nr 10
Autotagi:audiobooki CD epika literatura literatura piękna muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo