Pedagogika społeczna:

człowiek w zmieniającym się świecie

Inne tytuły:
praca zbiorowa
Redakcja:
Irena Lepalczyk (1916-2003)
Tadeusz Pilch ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademickie Żak (1995-2003)
Wydaw. Żak (1996)
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1979-1985)
Wydane w seriach:
Wychowanie i Środowisko
ISBN:
83-86770-09-0, 83-86770-9-0
Autotagi:
druk
Więcej informacji...

Jest to obszerny podręcznik akademicki poświęcony wszystkim zagadnieniom składającym się na pojęcie pedagogiki społecznej. Poszczególne rozdziały opracowane zostały przez specjalistów z różnych dziedzin - profesorów kilku polskich uczelni. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w 1993 r. w niewielkim nakładzie. Teraz oddajemy do rąk czytelników wydanie znacznie rozszerzone, a przede wszystkim poprawione i uzupełnione.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praca zbiorowa
Redakcja:Irena Lepalczyk (1916-2003) Tadeusz Pilch Tadeusz Pilcha Ireny Lepalczyk
Wydawcy:Wydawnictwo Akademickie Żak (1995-2003) Wydaw. Żak (1996) Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1979-1985)
Serie wydawnicze:Wychowanie i Środowisko
ISBN:83-86770-09-0 83-86770-9-0
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe rodzina wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 33 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo