Nie lubię poniedziałku

Reżyseria:
Tadeusz Chmielewski (1927-2016)
Zdjęcia:
Mieczysław Jahoda (1924-2009)
Kompozytor:
Jerzy Matuszkiewicz (1928-2021) ...
Scenariusz:
Tadeusz Chmielewski (1927-2016) ...
Wydawcy:
Best Film CO (1960-2011)
Studio Filmowe OKO (1960)
ISBN:
978-83-62176-06-9
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Jedna z najzabawniejszych komedii lat siedemdziesiątych. Oto, co potrafi się przydarzyć przeciętnemu Polakowi i Włochowi w ciągu 24 godzin. Rzecz dzieje się pewnego poniedziałku w Warszawie. Włoski przemysłowiec przyjeżdża do stolicy Polski w sprawach handlowych, lecz dyrektor centrali, który miał go podejmować tkwi uwięziony w windzie biurowca. Włocha zaś uroczyście witają Polacy, którzy czekają na zupełnie kogoś innego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Tadeusz Chmielewski (1927-2016)
Aktorzy:Kazimierz Witkiewicz (1924-2018) Zygmunt Apostoł (1931-2018) Jerzy Turek (1934-2010) Bogusz Bilewski (1930-1995) Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Bohdan Łazuka Halina Kowalska
Zdjęcia:Mieczysław Jahoda (1924-2009)
Kompozytorzy:Jerzy Matuszkiewicz (1928-2021) Jan Krenz
Scenariusz:Tadeusz Chmielewski (1927-2016) Jerzy Stefan Stawiński
Instytucja sprawcza:Zespół Filmowy Plan
Wydawcy:Best Film CO (1960-2011) Studio Filmowe OKO (1960)
Serie wydawnicze:Kultowe Filmy Polskie Czar PRL-u Kultowe komedie PRL-u Kanon Filmów Polskich Kanon Filmów Polskich. Komedia
ISBN:978-83-62176-06-9
Autotagi:CD dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo