Wojna uczuć

Reżyseria:
Tom Roberts
Scenariusz:
Simon van der Borgh
Natalia Portnova
Zdjęcia:
Sergiei Astakhov
Aktorzy:
Malkovich John
Thomas Kretschmann
Daniel Brühl
Vera Farmiga
Wydawcy:
Monolith Video (2006-2008)
Monolith Films
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
2.0

Oparta na prawdziwych wydarzeniach opowieść o niemieckich jeńcach wojennych, którzy tuż po wojnie trafiają do sowieckiego obozu przejściowego kierowanego przez kobiety. Mężczyźni, którzy do niedawna byli oprawcami, doświadczają nieludzkiego poniżenia, stykają się z otwartą wrogością i nienawiścią ze strony pilnujących ich kobiet. Strażniczki więzienne mszczą się w ten sposób za wszystkie krzywdy, jakie wyrządzono im i ich bliskim podczas II Wojny Światowej. Z biegiem czasu blizny zdają się goić i kobiety zaczynają dostrzegać w więźniach ludzi tak samo pokrzywdzonych przez los, jak one same. Nienawiść stopniowo słabnie, ustępując miejsca rodzącemu się współczuciu, a nawet miłości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo