Gajos

Autor:
Elżbieta Baniewicz ...
Lektor:
Barbara Utlińska
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2016)
Wydawnictwo Marginesy (2002-2014)
IBUK Libra (2013)
Legimi (2013)
Wydane w seriach:
Czytak Larix
Autotagi:
audiobooki
biografie
druk
film i wideo
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...
3.0 (4 głosy)

Przenikliwy, bogato ilustrowany portret wybitnego, niezwykle lubianego aktora, który już od debiutanckiej roli Janka w „Czterech Pancernych” cieszy się ogromną popularnością. Książka pozwala prześledzić jego drogę osobistą i artystyczną, podejrzeć tajemnice warsztatu, dowiedzieć się, co myśli o swoim zawodzie, i przypomnieć sobie jego kreacje teatralne, filmowe i telewizyjne. To bardzo niezwykła opowieść. Elegancka i dyskretna. Wspaniałe, często niepublikowane dotąd zdjęcia i dokumenty stanowią niezwykłą ilustrację tej pięknej, niespotykanej dziś w literaturze biograficznej formy. W każdej roli przypominam Gajosa - powiedział w wywiadzie w 2001 roku jeden z najwybitniejszych i najbardziej lubianych, a zarazem najskromniejszych i najskrytszych polskich aktorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to biografia Janusza Gajosa przez pryzmat jego ról aktorskich i bardziej jego historia zawodowa niż historia życia. To nie dziwi bo aktor nie mówi wiele o sobie publicznie i tutaj nie zrobił wyjątku. I bardzo dobrze. Męczące jednak jest czytanie kolejnych dosłownie cytowanych recenzji spektakli, opisów jego ról i jak je zagrał, a nawet streszczeń fabuły niektórych dramatów. Pewnie autorka chciała przekonać że Gajos to świetny i wszechstronny aktor i chyba postawiła sobie za punkt honoru, że zrobi to na przykładzie wszystkich jego 300 ról. Bardzo męczące. Pomysł na "ugryzienie" biografii(powiedzmy, że książka nią jest) kogoś kto nie chce swojego życia prywatnego prezentować publicznie całkiem dobry, ale za długo, za dużo, zbyt szczegółowo.
    +2 trafna
  • Krytyk teatralna bardziej niż życiorys opisała drogę zawodową aktora,przytaczając tylko fragmenty krótkich wypowiedzi Janusza Gajosa.
  • Książka Roku "Pióro Fredry" 2013. Nagroda przyznawana za wysoki poziom edytorski oraz typograficzno-artystyczny książki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Elżbieta Baniewicz Barbara Utlińska
Lektor:Barbara Utlińska
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2016) Wydawnictwo Marginesy (2002-2014) IBUK Libra (2013) Legimi (2013)
Serie wydawnicze:Czytak Larix
ISBN:978-83-63656-29-4 978-83-63656-30-0 978-83-63656-88-1 978-83-63636-29-4 978-83-86856-29-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD czytak dokumenty elektroniczne druk DVD e-booki elementy biograficzne epika film i wideo książki literatura literatura faktu literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania proza publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo