8+2 i domek w lesie

Tytuł oryginalny:
Mormor og de åtte ungene i skogen
Inne tytuły:
Osiem plus dwa i domek w lesie
Autor:
Anne-Catharina Vestly (1920-2008)
Ilustracje:
Marianna Oklejak
Tłumacz:
Milena Skoczko-Nakielska
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2014-2024)
Wydane w seriach:
8+2
ISBN:
978-83-63696-13-9, 978-83-65341-44-0
978-83-8150-152-1, 978-83-8150-629-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (6 głosów)

Drugi z siedmiu tomów serii o przygodach sympatycznej rodziny: mamy, taty, ośmiorga dzieci i babci. Co to: aż jedenaście par śladów na śniegu przed domkiem w lesie? Właśnie wprowadzili się tutaj mama, tata i ośmioro dzieci: Maren, Martin, Marta, Mads, Mona, Milly, Mina i mały Morten. A razem z nimi – babcia. Teraz to najweselszy dom w całej Norwegii! Dzieci godzinami bawią się w chowanego, mama niespodziewanie ma czas na czytanie książek, tata wspina się na najwyższe drzewo ze swoim puzonem. A babcia? Trenuje skoki narciarskie, otwiera własny sklep i walczy z Indianami! Poprzedni tom nosi tytuł „8+2 i ciężarówka”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Osiem plus dwa i domek w lesie
Autor:Anne-Catharina Vestly (1920-2008)
Ilustracje:Marianna Oklejak
Tłumacz:Milena Skoczko-Nakielska
oraz:Marianna Oklejak
Wydawca:Wydawnictwo Dwie Siostry (2014-2024)
Serie wydawnicze:8+2
ISBN:978-83-63696-13-9 978-83-65341-44-0 978-83-8150-152-1 978-83-8150-629-8
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza reprodukcje zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo