Rwetes w ogrodzie

Tytuł oryginalny:
Kackel i grönsakslandet
Autor:
Sven Nordqvist
Tłumacz:
Barbara Hołderna
Wydawca:
Harbor Point Media Rodzina (2006-2023)
Wydane w seriach:
Pettson i Findus
ISBN:
978-83-7278-227-4, 978-83-8265-530-8
83-7278-227-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
4.0

Kolejna część przygód zabawnego, ale i gderliwego Pettsona oraz jego przyjaciela - kota Findusa. Tym razem Pettson wraz z Findusem zamierzają zrobić porządek w swoim ogródku – w końcu nadeszła wiosna. Po zimie czeka ich tam mnóstwo pracy: trzeba przekopać, opielić, zagrabić, posadzić nowe rośliny. Jak się okaże, nie będzie to łatwe zadanie. Dlaczego? Otóż, trzeba pamiętać o tym, żeby nic (ani nikt) nie zakłóciło pracy. Pettson i Findus niestety o tym zapomnieli... Chwila nieuwagi wystarczyła, aby do ogródka wpadły psotne zwierzęta. Przyjaciele będą musieli wykazać się nie lada sprytem, aby je stamtąd wygonić. Czy im się to uda? Czy zdołają doprowadzić do porządku ogródek po niespodziewanej wizycie zwierzaków?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo