Geologia regionalna Polski

Autorzy:
Ewa Stupnicka
Marzena Stempień-Sałek
Wyd. w latach:
1989 - 2021
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Czwarte, zasadniczo zmienione i zaktualizowane wydanie popularnego podręcznika akademickiego, omawiającego jednostki geologiczne Polski pod kątem stratygrafii, sedymentologii, petrografii oraz tektoniki. Jednostki geologiczne prezentowane są w nim w kolejności od najstarszych (platforma wschodnioeuropejska) do najmłodszych ( Karpaty, baseny paleo- i neogeńskie środkowej Polski). Każdy z rozdziałów książki składa się z dwóch części. W pierwszej podany jest rys historyczny badań danej jednostki oraz zmian poglądów na jej budowę, związanych z rozwojem nauk geologicznych i towarzyszącym mu postępem technicznym, dającym nowe możliwości badawcze. Druga część każdego rozdziału jest prezentacją aktualnego stanu wiedzy na temat omawianej jednostki, zgodnej z najnowszymi ustaleniami i powołaniami na bieżącą literaturę. Na końcu książki zamieszczono obszerną bibliografię. Cennym uzupełnieniem tego podręcznika są liczne ilustracje (mapy, przekroje, wykresy), stanowiące integralną część poszczególnych rozdziałów, a także dodane do książki dwie składane mapy geologiczne Polski oraz tabela stratygraficzna umożliwiająca łatwe umiejscowienie w czasie formacji skalnych, z których są utworzone opisywane jednostki geologiczne. Podręcznik adresowany jest do studentów wszystkich szkół wyższych, na których wykładana jest geologia i nauki pokrewne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Ewa Stupnicka Marzena Stempień-Sałek
Wydawcy:Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego (1997-2021) Uniwersytet Warszawski (2013-2016) IBUK Libra (2007-2016) Wydaw. U. W (1997) Wydaw. Geologiczne (1989)
ISBN:83-220-0336-6 83-230-9830-1 978-83-235-0253-1 978-83-235-1787-0 978-83-235-2022-1 978-83-235-2251-5 978-83-235-3115-9 978-83-235-3123-4
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki kartografia książki literatura literatura stosowana mapy podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo