Własny pokój

Autor:
Barbara Ciwoniuk
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2014-2016)
Wydaw. Znak (2014)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2011-2012)
Wydane w seriach:
Plus Minus 16
Znak Emotikon
Seria - Znak Emotikon
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.7 (3 głosy)

Zacha nie da się nie lubić. To chłopak z "dobrego domu", świetnie się uczy, jest spokojny, uprzejmy, nie sprawia problemów. Jego życie zmieni się, gdy pozna Alfiego - drugorocznego z innej klasy, który ukradnie mu telefon. Czy przyjaźń z chłopcem, który go okradł i bez przerwy wikła się w trudne sytuacje, jest możliwa? Ile nieszczęść musi spaść na głowę Alfiego, nim Zach odkryje, że pod zuchwalstem i cynizmem kolegi kryją się bezradność i rozpacz? To powieść o niełatwym, szybkim dorastaniu. O sile przyjaźni i dawaniu szansy tym, którym nikt jej nie daje. Dalsze losy bohaterów Własnego pokoju w książce Ten gruby.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Barbara Ciwoniuk
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2014-2016) Wydaw. Znak (2014) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2011-2012)
Serie wydawnicze:Plus Minus 16 Znak Emotikon Seria - Znak Emotikon
ISBN:978-83-240-1530-6 978-83-7672-272-6 83-7672-272-6 978-83-240-2530-6 978-83-2240-1530-6
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo