Wychowanie fizyczne, sport, zdrowie - problemy badawcze, weryfikacje empiryczne, aplikacje

Redakcja:
Janusz Kwieciński
Maciej Tomczak
Wydawcy:
IBUK Libra (2011)
Wydawnictwo PWSZ w Koninie (2011)
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2011)
ISBN:
978-83-88335-72-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki

„Prezentowany zbiór artykułów stanowi wymierny, rzeczywisty, a więc może i obarczony drobnymi uchybieniami różnorakiego rodzaju, efekt działań i jest swoistą kontynuacją, w wielu przypadkach aktualizacją oraz znaczącym uzupełnieniem wcześniej podejmowanych i prezentowanych materiałów. Przyglądając się tytułom poszczególnych opracowań dostrzec można realną możliwość wykorzystania tej monografii w procesie nauczania studentów. Stanowić zatem może ona wartościowy materiał dydaktyczny, tym bardziej atrakcyjny, że stworzony w znacznej części przez wykładowców tego środowiska. Sprzyjać to może lepszej integracji dydaktyczno-wychowawczej opartej na autorytecie i prowadzącej ostatecznie do optymalizacji efektów kształcenia...” fragm. wstępu
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Prezentowany zbiór artykułów stanowi wymierny, rzeczywisty, a więc może i obarczony drobnymi uchybieniami różnorakiego rodzaju, efekt działań i jest swoistą kontynuacją, w wielu przypadkach aktualizacją oraz znaczącym uzupełnieniem wcześniej podejmowanych i prezentowanych materiałów. Przyglądając się tytułom poszczególnych opracowań dostrzec można realną możliwość wykorzystania tej monografii w procesie nauczania studentów. Stanowić zatem może ona wartościowy materiał dydaktyczny, tym bardziej atrakcyjny, że stworzony w znacznej części przez wykładowców tego środowiska. Sprzyjać to może lepszej integracji dydaktyczno-wychowawczej opartej na autorytecie i prowadzącej ostatecznie do optymalizacji efektów kształcenia...” • – fragm. wstępu
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo