Wiersze dla dzieci

Autorzy:
Maria Konopnicka (1842-1910)
Jan Brzechwa (1900-1966)
Aleksander Fredro (1793-1876)
Ewa Szelburg-Zarembina (1899-1986) ...
Ilustracje:
Blanka Jakubowska
Joanna Babula (1920-1986)
Joanna Badula ...
Wydawcy:
Wydawnictwo SBM (2013-2014)
Publicat - Papilon (2007)
Wydane w seriach:
Polscy poeci
Polscy poeci - SBM
Autotagi:
druk
książki
wiersze
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Leń Królewna Idzie Grześ przez wieś Pranie Skarżypyta Stefek Burczymucha Okulary Kłamczucha Moja siostra królewna Zamiary Stasia Samochwała Paweł i Gaweł Pytalski Cztery pory roku: wiersze dla dzieci
Autorzy:Maria Konopnicka (1842-1910) Jan Brzechwa (1900-1966) Aleksander Fredro (1793-1876) Ewa Szelburg-Zarembina (1899-1986) Ignacy Krasicki (1735-1801) Julian Tuwim (1894-1953) Danuta Wawiłow (1942-1999)
Ilustracje:Blanka Jakubowska Joanna Babula (1920-1986) Joanna Badula Marta Anna Jollant
Wydawcy:Wydawnictwo SBM (2013-2014) Publicat - Papilon (2007)
Serie wydawnicze:Polscy poeci Polscy poeci - SBM
ISBN:978-83-60709-71-9 978-83-7845-308-6 978-83-7845-309-3 978-83-7845-408-3 978-83-7845-414-4
Autotagi:antologie beletrystyka druk epika książki liryka literatura literatura piękna poezja proza reprodukcje wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo