Dzieci z Bullerbyn

Tytuł oryginalny:
"Alla vi barn i Bullerbyn"
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002) ...
Ilustracje:
Ilon Wikland ...
Wyd. w latach:
1956 - 2010
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) Astrid Lindren Edyta Jungowska
Ilustracje:Ilon Wikland Irena Wyszomirska
Reżyseria:Lasse Hallström
Zdjęcia:Jens Fischer
Kompozytor:Georg Riedel
Lektorzy:Anna Sahlin Linda Bergström John Svante Harald Lönnbro Irena Kwiatkowska (1912-2011)
Adaptacja:Anna Sahlin Linda Bergström John Svante Harald Lönnbro Hernik Larsson
Redakcja:Lasse Hallström Irena Wyszomirska Georg Riedel Jens Fischer
Tłumacz:Irena Wyszomirska
oraz:Irena Wyszomirska
Wydawcy:Bellona (2010) Nasza Księgarnia (1956-2009) Agora (2007) Monolith Films (2007) Monolith Video Sp (2004) Krajowa Agencja Wydawnicza (1992)
ISBN:83-03-03399-9 83-10-08278-9 83-10-10938-5 83-10-11115-0 978-83-10-11274-3 978-83-10-11488-4 978-83-10-11777-9 978-83-60225-78-3
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna mikrofisze mikroformy nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo