Canaletto i wedutyści

Autor:
Alessandra Fregolent
Tłumacz:
Joanna Skoczylas ...
Wydawcy:
Hanski Publishing Services (2006)
Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita (2006)
Rzeczpospolita HPS (2006)
Rzeczpopolita (2006)
Wydane w seriach:
Klasycy Sztuki
Klasycy Sztuki - Rzeczpospolita
ISBN:
83-60529-23-X, 978-83-60688-01-4
978-83-60529-01-4, 978-83-60688-01-64
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
Więcej informacji...

Weneccy wedutyści w sposób niezwykle wyrazisty opisali XVIII-wieczne realia. Najwybitniejszym przedstawicielem tego nurtu był Canaletto, chociaż znakomitymi artystami okazali się również Belloto, Guardi, Marieschi i Carlevaris. Początkowo wedutyzm rozwijał się przede wszystkim w Wenecji, lecz z czasem malarstwo to zdobyło popularność w całej Europie. Wedutyści otrzymywali zlecenia od znakomitych marszandów, gościli w europejskich stolicach i brali udział w kulturalnych debatach, a ich prace były poszukiwane przez kolekcjonerów. Canaletto i pozostali malarze miejskich pejzaży potrafili połączyć "oświeceniowy" obiektywizm z twórczą wyobraźnią, a tło dla ich działalności stanowiła chyląca się ku upadkowi, choć wciąż piękna, Najjaśniejsza Republika Wenecja.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Alessandra Fregolent
Tłumaczenie:Joanna Skoczylas Agnieszka Rejniak-Majewska
Wydawcy:Hanski Publishing Services (2006) Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita (2006) Rzeczpospolita HPS (2006) Rzeczpopolita (2006)
Serie wydawnicze:Klasycy Sztuki Klasycy Sztuki - Rzeczpospolita
ISBN:83-60529-23-X 978-83-60688-01-4 978-83-60529-01-4 978-83-60688-01-64
Autotagi:albumy i książki artystyczne biografie druk elementy biograficzne książki literatura literatura stosowana oświecenie publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo