B jak Bella i Bellini

Autor:
Jackie Stevens
Tłumacz:
Monika Gral
Wydawca:
Wydawnictwo Elf (2004-2012)
Wydane w seriach:
Nie dla Mamy, nie dla Taty, lecz dla Każdej Małolaty
Seria - Nie Dla Mamy Nie Dla Taty, Lecz Dla Każdej Małolaty
ISBN:
978-83-89278-91-3, 978-83-89278-95-1
83-89278-95-1, 978-83-89278-85-1
Autotagi:
druk
literatura

Bella - w przeciwieństwie do swoich koleżanek, a zwłaszcza kolegów - wcale nie uważa szkolnej wycieczki do muzeum za nudną. Co więcej - ma wrażenie, że od momentu, gdy zwiedziła Narodową Galerię Sztuki, w jej życiu zaczyna dziać się coś ważnego. Nie wie tylko, czy ma to związek z pewnym obrazem, czy z chłopakiem ze szkicownikiem, którego przez chwilę widziała w jednej z muzealnych sal. Nie wie również, w jakim stopniu to wszystko, co sie dzieje, jest przypadkowe. A może nic w życiu nie jest przypadkiem? (olesiejuk.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo