Biegnij chłopcze biegnij

Tytuł oryginalny:
Ruts, yeled ruts
Autor:
Uri Orlev
Tłumacz:
Magdalena Sommer ...
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2014)
Wydawnictwo W. A. B (2013)
Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2013)
ISBN:
978-83-7747-906-3, 978-83-7881-263-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.7 (7 głosów)

Srulik ma osiem lat. Razem z rodzicami trafia do warszawskiego getta. Jego ojcu udaje się zbiec, matka pewnego dnia znika. od tej pory chłopiec musi radzic sobie sam. Wydostaje się z getta, a jego życie zmienia sie w nieustanną ucieczkę. Strulik dołącza do grupy chłopców chowających sie po lasach, znajduje tymczasowe kryjówki w domach przypadkowo spotkanych rolników, wymyka się donosicielom, kilkakrotnie trafia w ręce żołnierzy. Śpi na drzewach, poluje na drobne zwierzęta, zapomina o swojej żydowskiej tożsamości. Zgodnie z poleceniem ojca za wszelką cenę stara się przeżyć. "biegnij chłopcze biegnij" to prawdziwa historia, którą opowiedział Orlevowi jej główny bohater, Yoram Friedman. ( z okł.)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna, godna polecenia!!!
  • Książka super, ale film beznadziejny po przeczytaniu powiesci.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Uri Orlev
Tłumaczenie:Magdalena Sommer Paulina Braiter
Wydawcy:Grupa Wydawnicza Foksal (2014) Wydawnictwo W. A. B (2013) Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2013)
ISBN:978-83-7747-906-3 978-83-7881-263-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo