Materiały Dydaktyczne: Statystyka opisowa:

materiały pomocnicze do ćwiczeń

Autor:
Artur Zimny
Wydawca:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie (2007-2010)
Wydane w seriach:
Materiały Dydaktyczne
Materiały Dydaktyczne - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
ISBN:
978-83-88335-27-3, 978-83-88335-56-3
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Statystyka opisowa. Materiały pomocnicze do ćwiczeń, wyd. 2 zmienione • Podręcznik dla studentów I roku specjalności ekonomicznych. Przybliża podstawowe metody analizy statystycznej i ich praktyczne wykorzystanie. Obok niezbędnej wiedzy teoretycznej, zawiera liczne przykłady i zadania oparte na zaktualizowanych danych obrazujących aktualne problemy społeczno-ekonomiczne kraju i regionu. Zadania te przeznaczone są zarówno do rozwiązywania podczas ćwiczeń, jak i do samodzielnej pracy. Ich źródłem były przede wszystkim publikacje Głównego Urzędu Statystycznego oraz Bank Danych Regionalnych GUS.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo