Słownik myśli filozoficznej

Autorzy:
Michał Kuziak
Sławomir Rzepczyński
Dariusz Sikorski
Tadeusz Sucharski ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne PWN (2005-2011)
Wydawnictwo Park (2004-2008)
Wydane w seriach:
ParkEdukacja
Edukacja
Edukacja (Wydawnictwo Park)
Autotagi:
druk
historia
książki
publikacje informacyjne
Więcej informacji...
4.0

W książce zaprezentowano zarys doktryn filozoficznych napisanych przystępnym językiem, skupiając się nie tylko na sylwetkach poszczególnych filozofów, ale także analizując teksty źródłowe. Niezwykle cennym elementem tej publikacji są kontynuacje myśli filozoficznych, które pozwalają porównać, jak te same problemy interpretowali poszczególni filozofowie, czy nawiązania do dzieł literackich i bogaty materiał ilustracyjny. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Filozofia
Autorzy:Michał Kuziak Sławomir Rzepczyński Dariusz Sikorski Tadeusz Sucharski Tomasz Tomasik
Redakcja:Michał Kuziak
oraz:Michał Kuziak
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne PWN (2005-2011) Wydawnictwo Park (2004-2008)
Serie wydawnicze:ParkEdukacja Edukacja Edukacja (Wydawnictwo Park)
ISBN:83-7266-173-1 83-7266-375-0 83-7266-450-1 978-83-7266-279-8 978-83-7446-721-6 83-7266-370-0
Autotagi:druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo