Lilo i Stich

Tytuł oryginalny:
Lilo & Stich
Reżyseria:
Chris Sanders
Dean DeBlois ...
Scenariusz:
Chris Sanders
Dean DeBlois ...
Wydawcy:
CD Projekt (2010)
Imperial Entertainment Home Video (2002-2010)
Edipresse Polska (2003)
Imeprial
Wydane w seriach:
Walt Disney Classics
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...
3.0

Lilo, mała dziewczynka mieszka na Hawajach. Wychowuje ją starsza siostra. Robi wszystko, aby opieka społeczna nie zabrała małej do domu dziecka. W tym samym czasie z odległej galaktyki ucieka Stich - przedziwna istota, która w swej podświadomości ma wszczepioną potrzebę niszczenia. Po wylądowaniu na Ziemi zostaje on przygarnięty przez Lilo. Chroni Sticha przed wysłannikami jego plany, którzy mają za zadanie jego unicestwienie. Mała postanawia stworzyć swoją własną, małą rod
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jumba, szalony naukowiec, tworzy obiekt 626, który jest niebezpieczny i jego jedynym celem jest zniszczenie. Zostaje za to skazany na więzienie, a jego eksperyment na wygnanie. Niestety, potwór jest inteligentny i szybko się uczy, więc udaje mu się uciec. Trafia na Ziemię, gdzie zostaje potrącony przez ciężarówkę i zabrany do schroniska. Tu znajduje go Lilo, mała dziewczynka marząca o prawdziwym przyjacielu. Lilo adoptuje Sticha, który ma w tym swój ukryty cel – wie, że Jumbo i Plikley, którzy zostali zesłani na Ziemię w celu pojmania potwora, go nie zaatakują, gdy będzie z człowiekiem. • Lilo i Stich to bajka Disneya z 2002 roku, która opowiada o losach kosmity i jego ziemskich przyjaciół. Głównych bohaterów bajki mamy troje – Lilo, jej siostra Nani i Stich. Każde z nich ma swoje własne problemy, z którymi zamierza sobie poradzić. • Nani i Lilo mają tylko siebie, ich rodzice nie żyją, więc starsza siostra opiekuje się młodszą. Nie jest to jednak łatwe. Lilo czuje się rozgoryczona tym, że nie ma przyjaciół, a Nani zachowuje się wobec niej jak matka. Natomiast starsza z sióstr ma wrażenie, że młodsza robi jej na złość, bijąc się z innymi dziećmi, nie słuchając jej i nie przestrzegając zasad. Obie są zagubione i cierpią przez sytuację, w której się znalazły. Będą musiały wiele poświęcić, by udało im się stworzyć rodzinę od nowa. • Inne problemy ma natomiast Stich. Po pierwsze nie zależy mu na byciu dobrym, został stworzony, by siać zniszczenie, przez co rani Lilo i przeraża Nani. Wie jednak, że jeśli dziewczyny się go pozbędą, będzie stracony i zostanie pojmany przez swojego stwórcę Jumbo i jego towarzysza Plikley’a. Stich nie zna jednak innego zachowania oprócz bycia niegrzecznym. Jak sobie z tym poradzi? • Lilo i Stich to bajka, której akcja rozgrywa się na Hawajach. Mamy piękne sceny surfowania, pojawiają się też znane nam wszystkim kwiatowe naszyjniki i motyw spódniczek z liści. Co zaskakujące, Lilo jest fanką Elvisa Presleya i wiele nawiązań będzie z nim związanych – w tym piosenka, styl bycia, który dziewczynka chce wpoić swojemu zwierzakowi. • Film opowiada o zmianie, jaka zachodzi w Stichu. Zwierzak zaczyna rozumieć, że można żyć inaczej i cierpi z powodu tego, że nie ma rodziny. Przywiązuje się do Lilo i chce ją chronić, nawet w imię własnego dobra. Poza tym możemy zobaczyć, jak ważna jest rodzina, nawet rozbita i niepełna. O tym zresztą w kulminacyjnym momencie wspomni sam Stich, a jego wypowiedź chwyta za serce. • W polskim dubbingu usłyszymy m.in. Zofię Jaworowską w roli Lilo, Zbigniewa Zamachowskiego jako Sticha, Agnieszkę Warchulską w roli Nani i Krzysztofa Kowalewskiego jako Jumba. Plikley mówi głosem Jacka Braciaka, a agent-kurator Kobra Bąbel Przemysława Nikiela. • I choć w filmie nie brakuje widowiskowych scen pościgu, zabawnych momentów, gdy Lilo szkoli Sticha, to widz, szczególnie ten dojrzały, zaczyna też dostrzegać, jak wiele poświęciła Nani dla swojej siostry i to naprawdę wzrusza i buduje. Piękny motyw ohany, czyli rodziny, został na stałe w popkulturze, ale sama bajka jakoś nie bardzo. Jest w niej sporo akcji, rysunki są niebanalne, a jednak czegoś brakuje, by Lilo i Stich było filmem kultowym. Czy szkoda? Trudno mi powiedzieć, sama nigdy nie przepadałam za tą animacją, a jednak obejrzałam ją z przyjemnością. Niestety, poza końcową sceną niewiele zostało mi w głowie. Jeśli nie widzieliście, możecie śmiało nadrobić, jednak to bajka zupełnie inna niż dotychczasowe Disneya i może dlatego też nie udało jej się podbić serc widzów.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Chris Sanders Dean DeBlois Christopher Michael Sanders
Scenariusz:Chris Sanders Dean DeBlois Alan Silvestri
Kompozytorzy:Alan Silvestri Mike Tavera
Aktorzy:Daveigh Chase Jason Scott Lee Tia Carrere Ving Rhames
Dialogi:Bartosz Wierzbięta
Wydawcy:CD Projekt (2010) Imperial Entertainment Home Video (2002-2010) Edipresse Polska (2003) Imeprial
Serie wydawnicze:Walt Disney Classics
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo