Kurtyna

Tytuł oryginalny:
Curtain
Autor:
Agatha Christie (1890-1976) ...
Tłumacz:
Anna Szeryńska ...
Wyd. w latach:
1975 - 2023
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.7 (3 głosy)

"Kurtyna" to kultowa książka królowej powieści kryminalnych Agaty Christie. Na rozwiązanie czeka zagadka morderstwa o tyle nietuzinkowego, że jeszcze nie zostało popełnione. Brawurowa narracja, ciekawi bohaterowie i atmosfera tajemnicy, którą trzeba rozwiać to właśnie kwintesencja książek brytyjskiej mistrzyni. Zniedołężniały Herkules Poirot wzywa do siebie kapitana Hastingsa. To właśnie w Styles obaj zaczynali niesamowite kariery i to tutaj czeka ich ostatnia zagadka zabójstwa, jaką rozwiązać zamierza Poirot. Co ciekawe, od początku mowa o zbrodni, która dopiero zostanie popełniona.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W ‘Autobiografii’ Agatha Christie napisała, ze Kurtyna powstała na początku II wojny światowej i została zdeponowana w banku, jednocześnie z Uśpionym morderstwem z Miss Marple. Autorka bała się, że zginie podczas nalotów Londynu i chciała zabezpieczyć cykl oraz rodzinę. Dzięki temu książka jest bardzo dobrze napisana starym stylem Agathy Christie. Gdzie ważna jest akcja, a nie moralizowanie i studium postaci, jak późniejszych dziełach. Ogromny szacunek dla autorki, że jako w sumie młoda autorka potrafiła wcześniej zakończyć cykl i do tego z sukcesem. Już w A.B.C. była pewna uwaga inspektora Jappa, którą Agatha wykorzystała w Kurtynie, ale nie będę zdradzać szczegółów. Kurtyna miała zostać opublikowana po jej śmierci, ale jak podają inne książki o Agacie, wydawca ubłagał córkę o zgodę. W dniu publikacji książki gazety publikowały nekrologi Herkulesa Poirot. Wkrótce potem zmarła autorka. Książką jest niesamowita, tak oszukać czytelnika :)
  • Uśmiercić bohatera, którego się stworzyło, nie jest łatwo, o czym przekonał się Conan Doyle. Ale też nie miał takiego talentu do pióra (moim zdaniem w ogóle nie miał), jak Agata Christie. Herkules Poirot umiera w tak dobrze wymyślonych okolicznościach, że nie czuć żalu do autorki. • Postarała się, by była to historia jedyna w swoim rodzaju, która dzieje się miejscu, gdzie wszystko się niegdyś zaczęło, a przyjaciel detektywa, Hastings, jest głównym bohaterem, któremu przyjdzie radzić sobie w najstraszniejszej sytuacji, w jakiej kiedykolwiek się znalazł.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Agatha Christie (1890-1976) Irena Szymańska (1921-1999)
Tłumaczenie:Anna Szeryńska Irena Szymańska (1921-1999)
Posłowie:Anna Gemra
Redakcja:Anna Szeryńska
oraz:Anna Szeryńska
Wydawcy:Wydawnictwo Dolnośląskie (1975-2023) Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat. Oddział (2014-2022) Wydawnictwo Dolnośląskie. Oddział Publicat copyright (2021) Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat (2021) Legimi (2019) Publicat (2014) NASBI (2014) ebookpoint BIBLIO (2014) Hachette Livre Polska (2004) Prószyński i Spółka (1996-2002) Czytelnik (1978) Prószyński Media
Serie wydawnicze:Biblioteczka Konesera Seria z Gawronem Herkules Poirot Klasyka Kryminału Kolekcja kryminałów Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie Biblioteczka Konesera - Prószyński i S-ka Seria z Jamnikiem Agatha Christie Kolekcja Hachette Seria z Jamnikiem/ Czytelnik Hercules Poirot cykl Seria z Gawronem - Wydawnictwo Dolnośląskie Seria z Krukiem
ISBN:83-7023-290-6 83-7023-992-7 83-7184-744-0 83-7255-608-3 83-7255-679-2 83-7255-967-8 83-7337-112-5 83-7384-342-6 978-83-271-5106-3 978-83-271-5176-6 978-83-271-5228-2 978-83-271-5307-4 978-83-271-5761-4 978-83-271-6037-9 978-83-271-6531-2 9788371847440 83-7155-608-3 83-7184-744-0500 978-83-271-6106-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki liryka literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 96 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo