Ślepiec z Sewilli

Tytuł oryginalny:
The blind man of Seville
Autor:
Robert Wilson
Tłumacz:
Iwona Zimnicka
Wydawca:
Wydaw. Pol-Nordica Publishing (2003-2005)
Wydane w seriach:
Kryminał - thriller - sensacja
ISBN:
978-83-7264-269-1, 83-7246-269-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
3.0 (2 głosy)

Pomysłowy i wciągający kryminał, thriller psychologiczny, porusza niezwykłe tematy; problem obsesji, patologii rodziny, żądzy zemsty i szaleństwa, a także natury geniuszu artystycznego i ceny szczęścia. Jest to powieść wielopłaszczyznowa. Akcja rozgrywa się w scenerii hiszpańskiej Sewilli i egzotycznego Tangeru. "Wywiera wrażenie, mocne połączenie piękna i przerażenia". Harlan Coben "Powieść kryminalna najwyższej miary, lecz także coś więcej. Nie wyznacza granic, niczego nie owija w bawełnę. Ekscytuje, zdumiewa i sprawia satysfakcję. Wysoka ocena, ale Wilson naprawdę jest dobry". Literary Review Jest Semana Santa w Sewilli, Wielki Tydzień. Znaleziono słynnego restauratora, martwego, związanego i zakneblowanego, siedzącego przed telewizorem. Rany, jakie sam sobie zadał, świadczą o walce, którą stoczył, byle tylko nie patrzeć na obrazy, do których oglądania ktoś go zmusił. Na widok tej sceny zwykle spokojnego inspektora policji Javiera Falcona ogarnia niewyjaśniony lęk. Co mogło być aż tak straszne? Śledztwo badające burzliwe życie ofiary każe Falconowi jednocześnie cofnąć się we własną przeszłość, a przede wszystkim zagłębić w okrutnie szczere dzienniki własnego ojca, słynnego artysty. Bolesne odkrycia drażnią szwankującą pamięć Falcona, a kolejne zabójstwa prowadzą ku przerażającej prawdzie. Zdaje sobie sprawę, że ściga nie tylko wszystkowiedzącego zabójcę, który zna najskrytsze sekrety swoich ofiar, lecz także prawdę o sobie. Robert Wilson É laureat prestiżowej brytyjskiej nagrody w dziedzinie powieści kryminalnej äZłotego Sztyletuö - äGold Dagger Awardö za książkę ôŚmierć w Lizbonieö.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo