A diabeł wciąż się śmieje:

1944-1945

Tytuł oryginalny:
Diable en rit encore
Inne tytuły:
Niebieski rower
Autor:
Régine Deforges (1935-2014)
Tłumacz:
Regina Gręda
Wyd. w latach:
1988 - 2001
Wydane w seriach:
Niebieski rower (R'egine Deforges)
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Książka ukazująca szeroki obraz okupacyjnej rzeczywistości Francji i Paryża. Autorka przedstawiając dzieje kilku rodzin, ukazuje zróżnicowanie postaw Francuzów wobec wojny i okupacji, od poświęcenia i bohaterstwa w ruchu oporu po kolaborację i jawną zbrodnię.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Niebieski rower 1945 A diabeł wciąż się śmieje: 1944-1945 1944-1945.część 3 1944 1944-1954 Niebieski rower [T.] 3, 1944-1945
Autor:Régine Deforges (1935-2014)
Tłumacz:Regina Gręda
Lektor:Hanna Maria Giza
Wydawcy:Bertelsmann Media Libros (2001) Związek Niewid (1991) Dom Wydawniczy Bellona (1990-1991) Wydaw. Min. Obrony Narodowej (1988-1990) Świat Książki
Serie wydawnicze:Niebieski rower (R'egine Deforges)
ISBN:83-11-07567-0 83-11-07589-1 83-11-07849-1 83-7227-911-X 83-7227-912-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo