Jak kochać dziecko

Inne tytuły:
dziecko w rodzinie
Autor:
Janusz Korczak ...
Wyd. w latach:
1919 - 2023
Wydane w seriach:
Książki, które pomagają żyć
Złota Seria Wydawnictwa Santorski
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Esej napisany w czasie I wojny światowej, pedagogiczne confiteor Korczaka. To żarliwe wyznanie wiary w dziecko, w wyjątkowe miejsce najmłodszych w życiu świata. Uwzględnia, obok wiedzy pediatry i mądrości pedagoga, także spojrzenie poety i zadumę filozofa. Ciepły i bliski, służący radą opiekun idzie tu w parze z chłodnym mentorem, nieraz zmieniającym się w prześmiewcę. To refleksja o uciążliwej, codziennej i wyczerpującej pielęgnacji dziecka, ale też o radości, satysfakcji i dumie rodzicielskiej. Odsłania proces nabywania przez niemowlę sił fizycznych i psychicznych, wrastanie w życie społeczne i kulturę. Prawo do dzieciństwa, do miłości, radości oraz poczucia bezpieczeństwa - wymaga zmiany myślenia o dziecku, wymaga też przebudowy świata, w którym żyjemy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:dziecko w rodzinie kolonje letnie dom sierot internat Prawo dziecka do szacunku
Autorzy:Janusz Korczak Stanisław Szymański (1911-2000)
Opracowanie:Elżbieta Cichy
Ilustracje:Agnieszka Cieślikowska
Posłowie:Wiesław Theiss
Redakcja:Wiesław Theiss
oraz:Wiesław Theiss
Wydawcy:MK (2023) Wokulscy.pl Księgarnia - Antykwariat (2016) Polska - Rzecznik Praw Dziecka (2012-2013) Dimograf Sp. z o. o (2012) Wydawnictwo Rzecznika Praw Dziecka (2012) Jacek Santorski Co Wydaw (1992-2004) Wydawnictwo Akademickie Żak (2002) Państw. Zakł. Wydawn. Szkoln (1958-1959) Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1958) Spółdzielnia Wydawnicza Książka (1948-1951) J. Mortkowicz (1929) Towarzystwo Wydawnicze (1920) Tow. Wydawnicze w Warszawie (1919) Inkpad Daniel Dudek Wydawnictwo Jakuba Mortkowicza
Serie wydawnicze:Książki, które pomagają żyć Złota Seria Wydawnictwa Santorski
ISBN:83-85386-11-4 83-86821-61-2 83-88149-73-3 978-83-7954-270-3 978-83-89658-26-5 978-83-89658-31-9 978-83-946666-0-6 83-89658-26-5 83-881149-73-3 83-89763-17-69 9768-83-89658-26-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk ikonografia książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe rodzina wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 45 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo