Wołyń i Polesie

Autorzy:
Mieczysław Orłowicz (1881-1959)
Jerzy Siennicki (1886-1956)
Jan Bułhak (1876-1950)
Antoni Józef Michał Karczewski (1898-1957)
Wydawca:
Libra PL (2012)
Wydane w seriach:
Przedwojenna Polska w krajobrazie i zabytkach
ISBN:
978-83-63526-02-3, 978-83-63526-14-6
Autotagi:
druk
4.0

Książka jest trzecim tomem serii ,,Przedwojenna Polska w krajobrazie i zabytkach" i stanowi sentymentalną podróż przez obszar dawnych województw wołyńskiego i poleskiego. Przeglądając karty albumu odwiedzimy takie miejsca jak: Wiśniowiec, Poczajów ze słynną ławrą, Krzemieniec z liceum do którego uczęszczał Juliusz Słowacki, czy też zapisane na trwałe w historii Polski grody, jak Dubno, Ołyka, Beresteczko, Łuck i pięknie położony nad rzeką Piną Pińsk. Przedwojenne dzieło do dziś budzi zachwyt swoim rozmachem oraz odwagą stawianych opinii. Pokazuje nie tylko obraz Polski, której już nie ma, w jej przedwojennych granicach, ale także stan ówczesnej świadomości kulturowej Polaków. Wszelkie zmiany redakcyjne dokonane we współczesnym wydaniu nie ingerują w ogólny zamysł publikacji, mającej ,,krajobraz polski wraz z zamieszkującym go ludem i znajdujące się na ziemi naszej zabytki budownictwa i sztuki odtworzyć w ilustracji możliwie wiernie i miłująco, ażeby tej ziemi syn mógł się z nimi bliżej poznać, bez trudu, u siebie w domu, w każdej chwili gdy zechce".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo