Martynka wsiada na konia

Autorzy:
Gilbert Delahaye (1923-1997)
Wanda Chotomska (1929-2017) ...
Ilustracje:
Marcel Marlier (1930-2011)
Wydawcy:
Podsiedlik-Raniowski i Spółka (2000-2003)
Papilon - Publicat
Casterman Podsiedlik Raniawski i Spółka
De Agostini Polska
Wydane w seriach:
Opowiada Wanda Chotomska
ISBN:
83-7212-455-8, 978-83-245-2414-3
83-7112-455-8
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Zabawne i pouczające przygody sympatycznej dziewczynki wzruszają i bawią jej rówieśniczki na całym świecie. Pełne uroku, przyciągające uwagę ilustracje oraz dowcipny tekst tworzą niepowtarzalny, ciepły nastrój. źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/64450/martynka-wsiada-na-konia
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Gilbert Delahaye (1923-1997) Wanda Chotomska (1929-2017) Marcel Marlier (1930-2011)
Ilustracje:Marcel Marlier (1930-2011)
Adaptacja:Wanda Chotomska (1929-2017)
Narracja:Wanda Chotomska (1929-2017)
Tłumacz:Wanda Chotomska (1929-2017)
oraz:Wanda Chotomska (1929-2017) Marcel Marlier (1930-2011)
Wydawcy:Podsiedlik-Raniowski i Spółka (2000-2003) Papilon - Publicat Casterman Podsiedlik Raniawski i Spółka De Agostini Polska
Serie wydawnicze:Opowiada Wanda Chotomska
ISBN:83-7212-455-8 978-83-245-2414-3 83-7112-455-8
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo