Psychologia rozwoju człowieka: Charakterystyka okresów życia człowieka

Redakcja:
Janusz Trempała
Barbara Harwas-Napierała (1947-2023) ...
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2000-2020)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Tom II Psychologii rozwoju człowieka jest pierwszym polskim podręcznikiem akademickim, w którym autorzy opisują całokształt zjawisk rozwojowych człowieka od stadium prenatalnego aż do starości. Odejście od tradycyjnego opisywania rozwoju tylko w okresie dzieciństwa i wieku młodzieńczego jest konsekwencją niekwestionowanego już dziś poglądu, iż rozwój człowieka dokonuje się przez całe życie. Książka: * charakteryzuje rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; * jest kontynuacją i rozwinięciem wprowadzającej w zagadnienia ogólne Psychologii rozwoju człowieka. T. 1; * umożliwia poznanie osiągnięć i procesów rozwojowych w określonym odcinku życia; * przedstawia dorobek teoretyczny i empiryczny polskiej psychologii rozwojowej na tle literatury światowej; * ma niezwykłe walory dydaktyczne: o prosty i zrozumiały język, o bloki rozszerzające – szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne, o literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów, o indeks rzeczowy oraz indeks osób. Książka adresowana jest do studentów psychologii, pedagogiki oraz psychologów-praktyków. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia
Redakcja:Janusz Trempała Barbara Harwas-Napierała (1947-2023) Barbera Harwas-Napierała
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2000-2020)
ISBN:83-01-13233-7 83-01-13349-X 83-01-13797-5 978-83-01-14151-6 978-83-01-14152-3 978830141516 97883011415162 978-83-14151-6 978-801-14152-3 978-83-01-14152-6 978-83-01-14151-61
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje informacyjne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe reprodukcje skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 101 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo