Wedrówka przez pory roku

Inne tytuły:
materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
wiosna
Autorzy:
Joanna Hryń
Krystyna Rapiej
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2024)
Wydane w seriach:
W trosce o harmonijnu rozwój dzieci...
ISBN:
978-83-8309-576-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień", ,,Zima", ,,Wiosna", ,,Lato"). W części ,,Wiosna" uwzględniono m.in. następujące tematy: pierwsze oznaki wiosny obliczenia kalendarzowe i zegarowe środowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeń zachowania proekologiczne instytucje kulturalne zasady zachowania w miejscach publicznych. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: o czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem o zadania z obliczeniami zegarowymi o tworzenie prostych infografik o kodowanki o zagadki o i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo