Zawsze pamiętaj:

chłopiec, kret, lis, koń i burza

Tytuł oryginalny:
Always remember
the boy, the mole, the fox, the horse and the storm,
Autor:
Charlie Mackesy
Tłumacz:
Aldona Sieradzka-Krupa
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros Sp. z o. o (2025)
ISBN:
978-83-8361-700-8
Autotagi:
antologie
druk
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Czworo niezwykłych przyjaciół z książki Charliego Mackesy’ego znów wędruje przez dziki las. Nie są pewni, czego szukają, ale wiedzą, że życie bywa trudne, że kochają się nawzajem – i że czasem odpowiedzią jest po prostu kawałek ciasta. Czy, kiedy nadejdą ciemne chmury, chłopiec przypomni sobie, czego potrzebuje, by przetrwać burzę? Niecierpliwie wyczekiwana nowość autorstwa Charliego Mackesy’ego, w której powraca do świata z książki „Chłopiec, kret, lis i koń” – największego bestsellera wszech czasów w swojej kategorii, pokochanego przez ponad 10 milionów czytelników na całym świecie! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo