Przepiórki w płatkach róży:

powieść w zeszytach na każdy miesiąc, przepisy kucharskie, historie miłosne tudzież porady domowe zawierająca

Tytuł oryginalny:
Como agua para chocolate
Autor:
Laura Esquivel
Tłumacz:
Elżbieta Komarnicka
Wydawcy:
Znak (2013)
G J Gruner Jahr Polska (2008-2009)
Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (1993-1999)
Państwowy Instytut Wydawniczy (1993)
Wydane w seriach:
Kameleon
Inna Strona
Klub Książki Doroty Wellman
Litera Nova
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0

Czytana na całym świecie, niezwykła książka, która stała się podstawą słynnego filmu. Płatki róż należy obrywać bardzo ostrożnie, starając się nie ranić palców, bo oprócz tego, że jest to bardzo bolesne, zaplamienie płatków krwią może zmienić smak przepiórek. Jednak w tamtej chwili Tita zapomniała o bożym świecie i mocno ściskała róże, tuląc je do piersi. Pierwszy raz w życiu dostała kwiaty, poza tym - dostała je od Pedra! Ponieważ nie mogła ich zatrzymać, postanowiła wykorzystać je w potrawie, która - jak żadna inna - zaświadczy o jej uczuciach. Tita kochała Pedra miłością gorącą i odwzajemnioną, niestety od początku było to uczucie skazane na niespełnienie. Jako najmłodsza córka w rodzinie, zgodnie z meksykańską tradycją, nie mogła wyjść za mąż. Jej obowiązkiem była opieka nad matką, a z czasem także rola głównej kucharki domu. Jedynie przez smak przyrządzanych potraw mogła wyjawić ukochanemu, co naprawdę czuje. "Przepiórki w płatkach róży" to piękna opowieść o dwóch namiętnościach: do mężczyzny i sztuki kulinarnej. Miłość łączy się w niej z magią, a smak potraw budzi prawdziwe pożądanie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Przepiórki w płatkach róży” Laury Esquivel meksykańskiej powi­eści­opis­arki­ nie są wielką literaturą, to raczej czytadło na poprawienie nastroju, ale wciągające. • To historia o miłości i dobrym jedzeniu. Historia Tity i Pedra, w której gotowanie odgrywa olbrzymią rolę w życiu bohaterów, zwłaszcza Tity, która dzięki gotowaniu może wyrażać swoje uczucia. • Dla zain­tere­sowa­nych­ podpowiadamy, że w 1992 powstał film o tym samym tytule, a w 1994 roku odbyła się polska premiera filmu.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Laura Esquivel
Tłumacz:Elżbieta Komarnicka
Redakcja:Elżbieta Komarnicka
Wydawcy:Znak (2013) G J Gruner Jahr Polska (2008-2009) Zysk i Spółka Wydawnictwo Tadeusz Zysk Aldona Zysk (1993-1999) Państwowy Instytut Wydawniczy (1993)
Serie wydawnicze:Kameleon Inna Strona Klub Książki Doroty Wellman Litera Nova
ISBN:83-06-02332-3 83-7150-572-8 978-83-240-2411-7 978-83-61299-39-4 978-83-06-02332-3 978-83-2406-2411-7
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo