Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży

Autor:
Iwona Michalak-Widera
Ilustracje:
Beata Zadrożny
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Unikat 2 (2009)
ISBN:
978-83-923748-9-3
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

"Kwestionariusz obrazkowy wraz z Kartą badania mowy jest owocem moich wieloletnich doświadczeń z pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z wadami wymowy, zarówno w normie intelektualnej, jak i z obniżoną sprawnością umysłową. Test przeznaczony jest do badania małych dzieci - od trzeciego roku życia do wieku młodzieńczego, prawidłowo rozwijających się oraz dzieci, u których rozwój psychofizyczny przebiega nieharmonijnie - od momentu, kiedy potrafią nazywać prezentowane obrazki.Dzięki naturalnemu wyglądowi desygnatów prezentowanych na poszczególnych kartach możliwe jest stosowanie kwestionariusza również w przypadku osób dorosłych.Kwestionariusz obrazkowy możemy z powodzeniem stosować w czasie terapii logopedycznej, np. do powtarzania wyrazów z ćwiczoną głoską, układania z nimi zdań, opowiadania zmyślonych historii czy zadawania pytań i wymyślania zagadek z użyciem ilustracji zawartych na planszach. W postępowaniu logopedycznym warto wykorzystać ilustracje pozwalające na różnicowanie głosek szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego, także głosek [l] i [r] oraz głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. "Test zawiera:- Kartę badania mowy- Przewodnik metodyczny do korzystania z "Karty badania mowy" i z "Kwestionariusza obrazkowego"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo