Superman

Zdjęcia:
John Williams
Reżyseria:
James Gunn
Producent:
DC Studios
Kompozytorzy:
John Murphy
David Fleming
Aktorzy:
David Corenswet
Rachel Brosnahan
Nicholas NHoult
Scenariusz:
James Gunn
Wydawca:
dystrybucja Galapagos (2025)
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Cypriana Kamila Norwida w Świdnicy - Katalog zbiorów
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Najlepszy i najukochańszy film o Supermanie 21 wieku, a może nawet w historii. Po prawie dwudziestu latach , najwspanialszy heros amerykańskiej popkultury , Superman dostał naprawdę dobry film. • Po takich okropnościach jak Superman:powrót czy Człowieku ze Stali ( Boże dlaczego ten film w ogóle powstaj jak ja go nienawidzę , ratunku 🤬) , które podkopały kinowy wizerunek supermana na lata , ten film wydaje się być wręcz terapią dla fanów. Reżyser James Gunn , twórca wybitnej trylogii Strażnicy Galaktyki ( tak powiedziałem to , Nolan niech się schowa 😅) stworzył razem z Peterem Safranem film bez wstydzie radosny i podtrzymuwujacy na duchu - czyli taki jaki film z Supermanem powinien być. Na takiego Supermana czekałem od dziecka. Mając 5 lat pokochałem Supermana dzięki filmom z Christopherem Reeve’em i to co poczułem będąc berbeciem - poczułem oglądając ten film 10 lat później. Ale żeby było jasne - nie jest to arcydzieło kinematografii. Żaden tam Obywatel Kane kina rozrywkowego. Fabuła jest cudownie prosta. Ale nie o to chodzi. Ten film jest tym czym jest Superman- jest ostoją pogodnego myślenia , poprawiaczem nastroju w najlepszym wydaniu. Superman ( grany swietnie przez Davida Corensweta) odzyskał dawny ( kolorowy i w majtkach !) blask i razem z Lois Lane ( fantastyczna Rachel Brosnachan) czy Lexem Luthorem ( hipnotyczny Nicholas Hoult ) znowu mogą być fantastycznymi postaciami dla nowego pokolenia. Plus oczywiście jest to świetne rozpoczęcie nowego filmowego DCU.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo