Dwie ścieżki czasu

Autor:
Stanisława Fleszarowa-Muskat (1919-1989) ...
Wyd. w latach:
1973 - 2013
Wydane w seriach:
Mistrzyni powieści obyczajowej
Przeczytajmy To Jeszcze Raz
Seria z Perłą
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Zofia, główna bohaterka powieści, odwiedza grób Francesca Finesciego. Spotyka tam syna Francesca, Renata. Renato jest młodym filmowcem szukającym w Polsce plenerów do włoskiego filmu. Jest jeszcze Agnieszka -córka Zofii, trzecia dramatis persona. Dzięki Renatowi Zofia wspomina. II wojna światowa, Francesco był włoskim żołnierzem, którego Zofia ukrywała. Renato dzięki Agnieszce ma sposobność poznania Polski i Polek. Akcja powieści biegnie dwutorowo - terazniejszość tłumaczy przeszłość, przeszłość tłumaczy się sama. Zofia i Andrzej, jej mąż, myśląc już o końcu wojny, zaszyli się w leśniczówce, w lasach janowskich. Niestety - w czasie wojny nigdzie nie jest zbyt spokojnie. Andrzej stopniowo jest wciągany w działalność partyzancką... Pojawia się Francesco Finesci. To jest pierwszy tor powieści. Drugi tor prowadzi - jak już wspomniałem - poprzez Polskę, Polskę lat 70., Polskę bogatą w inwestycje Edwarda Gierka, ale także Polskę z zabytkami. Agnieszka pokazuje Renatowi miejsca, krajobrazy, ludzi - to wszystko, co można było zobaczyć w folderach z tamtych czasów. Między młodymi zawiązuje się coś na kształt romansu...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:część 1 Dwie ścieżki czasu cz.1 Dwie ścieżki czasu cz.II
Autorzy:Stanisława Fleszarowa-Muskat (1919-1989) Stanisława Fleszerowa-Muskat
Wydawcy:Edipresse Polska SA (2013) Wydawnictwo Oskar (1992-2011) Polnord (2004) Polnord-Oskar (1993-2004) Oficyna Wydawnicza COMFORT (1992-2004) Wydaw. Min. Obrony Narodowej (1973-1999) Wydawnictwo Morskie (1988)
Serie wydawnicze:Mistrzyni powieści obyczajowej Przeczytajmy To Jeszcze Raz Seria z Perłą
ISBN:83-11-06759-7 83-7007-129-5 83-85377-29-8 83-86181-09-5 978-83-7769-165-6 978-83-7769-180-9 978-83-7769-181-6 978-83-89923-66-0 83-11-06759-1 978083-7769-181-6 978-83-89926-66-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 103 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo