Stosowana teoria przywiązania:

wspieranie rozwoju osobowego poprzez zdrowe relacje

Tytuł oryginalny:
Attachment theory applied
fostering personal growth through personal relationships,
Autorzy:
Mario Mikulincer
Phillip R. Shaver
Tłumacz:
Dorota Przygucka
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2025)
ISBN:
978-83-01-24575-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Klasyczna już teoria przywiązania zaowocowała licznymi propozycjami praktycznych zastosowań i interwencji - nie tylko w obszarze relacji rodzicdziecko, lecz także w relacjach partnerskich, terapeutycznych, edukacji i biznesie. Mario Mikulincer i Phillip R. Shaver przedstawili przegląd zastosowań tej teorii oraz krytycznie przyjrzeli się dowodom na ich skuteczność. Teoria i badania nad przywiązaniem zostały z powodzeniem zastosowane w różnych interwencjach w kontekście relacji rodzic-dziecko, przyjaźni, par i relacji małżeńskich, relacji nauczyciel-uczeń oraz relacji terapeuta-klient. Liczne badania wskazują lub przynajmniej sugerują, że te same zasady i metody mogą być stosowane w innych dziedzinach życia, takich jak zdrowie i medycyna, zarządzanie i zachowania w organizacji oraz relacje wewnątrz- i międzygrupowe. Ta książka integruje coraz większą wiedzę na temat zastosowań teorii przywiązania, porządkuje tę wiedzę z myślą o różnych odbiorcach. Autorzy systematycznie badają i oceniają istniejące interwencje oparte na przywiązaniu oraz zapewniają teoretyczne i empiryczne podstawy pozwalające zastosować tę wiedzę w wielu dziedzinach życia, w których interwencje zwiększające bezpieczeństwo mogą okazać się korzystne [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo