W zgodzie ze sobą:

książka, która uczy asertywności

Ilustracje:
Ola Makowska
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2025)
Wydane w seriach:
Jedność dla Dzieci
Wielkie Problemy Małych Ludzi
ISBN:
978-83-8353-344-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w Opolu - Katalog księgozbioru

Każdemu czasem trudno jest otwarcie powiedzieć, jak się czuje albo czego mu trzeba, poprosić o pomoc lub odmówić, gdy nie ma na coś ochoty. Kiedy takie sytuacje zdarzają się bardzo często, warto nauczyć się asertywności. Ta książka w przystępny i niezwykle trafny sposób dotyka tematu wyrażania własnych potrzeb i stawiania granic, a także szanowania uczuć i granic innych ludzi. Opisuje typowe sytuacje z życia dzieci i podsuwa wiele praktycznych porad. Wszystko po to, by pomóc dzieciom żyć w zgodzie ze sobą. Dorosłym zaś daje impuls do wspierania dziecka w przyjmowaniu asertywnych postaw. Książki z serii "Wielkie problemy małych ludzi" przedstawiają ważne tematy dotyczące dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Czynią to w sposób przystępny, rzeczowy i kompetentny. Wszystkie tomiki serii powstają z udziałem wykwalifikowanych pedagogów i psychologów; ich autorami są ludzie, którym bliski jest świat dziecka [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo