Więzi odNowa

Autorzy:
Ewa Chalczyńska
Borczyńska Matylda
Redakcja:
Guzek Anna
Wydawca:
Fundacja Wsparcia i Rozwoju Rodziny Zielone Wzgórze
ISBN:
978-83-948879-1-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
rodzina
sprawozdania
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Zgierzu - Katalog zbiorów

Książka ta jest owocem projektu Więzi odNowa, adresowanego do osób z obszaru wcześnie przerwanych więzi rodzinnych. Jest zbiorem wywiadów z uczestnikami projektu, którzy zechcieli podzielić się swoim doświadczeniem i osobistą refleksją dotyczącą tej problematyki. Wśród naszych rozmówców są: rodzice biologiczni dzieci, które znalazły się w placówce, w rodzinie zastępczej lub w adopcji, osoby wychowywane przez innych ludzi niż rodzice biologiczni, osoby, które wychowują dzieci po przerwanych więziach, specjaliści pracujący z dzieckiem i z rodziną. Budowanie świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków zaburzeń więzi i wczesnych traum jest bardzo ważne. Wielu dramatom można zapobiec, respektując podmiotowość dziecka, chroniąc więzi w jego życiu oraz szanując jego tożsamość.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo