(Sekretna) księga asperdzieciaka:

poradnik dla młodzieży w spektrum autyzmu

Tytuł oryginalny:
Asperkid's (secret) book of social rules
the handbook of (not-so-obvious) neurotypical social guidelines for Autistic Teens,
Inne tytuły:
Spektrum
Autor:
Jennifer Cook O'Toole
Tłumacz:
Aleksandra Weksej
Ilustracje:
Jessica Kingsley
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2025)
Wydane w seriach:
Herder-Spektrum
Spektrum (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
ISBN:
978-83-233-5552-6, 978-83-233-7713-9
978-83-233-7713-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Przewodnik po neurotypowym świecie Dorastanie bywa trudne, zwłaszcza gdy jesteś w spektrum autyzmu. Wydaje ci się, że robisz wszystko jak należy, a mimo to co chwila zaliczasz towarzyską wpadkę. Na szczęście już wiesz, że jesteś osobą neuroróżnorodną i inaczej postrzegasz świat. Jennifer Cook nauczy cię, jak poruszać się w gąszczu reguł obowiązujących w neurotypowym świecie i jednocześnie pozostać sobą. Opierając się na swoim doświadczeniu, autorka w prosty, a niekiedy zabawny sposób tłumaczy, jak odnaleźć się w neurotypowej rzeczywistości. Książka zawiera 140 zasad, dzięki którym lepiej zrozumiesz społeczne kody i oczekiwania, a także dowiesz się, jak właściwie rozpoznawać zamiary i emocje innych. Praktyczne ćwiczenia pomogą ci w budowaniu relacji, nawiązywaniu przyjaźni czy randkowaniu, a co najważniejsze - nauczą, jak przekuwać błędy w cenne lekcje.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo