Wsiąść do pociągu

Wykonanie:
Maryla Rodowicz
Marek Grechuta (1945-2006) ...
Autor:
Maryla Rodowicz
Słowa:
Agnieszka Osiecka (1936-1997) ...
Wydawcy:
Pronit Polskie Nagrania (1978-1979)
4ever Music Piotr Młynarski
4everMUSIC
Autotagi:
nagrania muzyczne
winyl
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Nie ma jak pompa Bossanova do poduszki Osiedlowy klub samotnych Remedium Gaśnie koral Królewicze Gaj Płaczmy razem Byłam sama, jestem sama Mały barek w Santa Cruz
Wykonanie:Maryla Rodowicz Marek Grechuta (1945-2006) Zespół Wokalny Alibabki Zespół pod kierunkiem Jacka Mikuły Gerd-Michaelis-Chor
Autor:Maryla Rodowicz
Słowa:Agnieszka Osiecka (1936-1997) Magdalena Czapińska
Kompozytorzy:Marek Grechuta (1945-2006) Jacek Mikuła Seweryn Krajewski
Dyrygent:Jacek Mikuła
Instytucje sprawcze:Orkiestra pod dyr. Jacka Mikuły Zespół Wokalny Alibabki Chór pod kier. M Jaśkiewicza
oraz:Zespół Wokalny Alibabki Marek Grechuta (1945-2006) Maciej Jaśkiewicz
Wydawcy:Pronit Polskie Nagrania (1978-1979) 4ever Music Piotr Młynarski 4everMUSIC
Autotagi:CD liryka literatura literatura piękna muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe poezja winyl
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo