Współczesność - czas psychospołecznych kryzysów tożsamości:

perspektywy indywidualnej i środowiskowej interwencji kryzysowej

Autor:
Dorota Kubacka-Jasiecka
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek (2025)
ISBN:
978-83-8180-846-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Monografia Doroty Kubackiej-Jasieckiej nawiązuje do jej dotychczasowego dorobku naukowego dotyczącego problematyki kryzysu emocjonalnego i interwencji kryzysowej prowadzonych od lat 90. XX wieku. Autorka (...) wykracza poza obszary pomocy psychologicznej i wsparcia psychologicznego ku działaniu na rzecz dobra, nie tylko jednostki, lecz także środowiska (...), inicjowania zarówno zmian indywidualnych, osobistych, jak i przemian społeczno-politycznych. (...) Zdaniem autorki działalność interwencyjna powinna brać pod uwagę (...) również oczekiwania społeczne. (…) Wymienia specyficzne cele interwencji kryzysowej, a mianowicie: ponoszenie odpowiedzialności (również za innych) oraz podejmowanie działań na rzecz życia i zdrowia społeczności. Interwencja kryzysowa (...) kieruje się szczytnymi hasłami i wartościami: sprawiedliwością, tolerancją społeczną, poszanowaniem dla praw człowieka i demokracji. Powiązana jest z edukowaniem społeczeństwa i zmierza do wzrostu zaangażowania obywatelskiego młodego pokolenia. (z recenzji dr hab. Barbary Pileckiej)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo