Kraniec świata

Inne tytuły:
Andrzej Sapkowki's The Witcher
the edge of the world,
Ilustracje:
Tommaso Bennato
Chris O'Halloran
Kai Carpenter
Scenariusz:
Magdalena Salik
oraz:
Andrzej Sapkowski
Wydawca:
Story House Egmont
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Wiedźmin
ISBN:
978-83-281-5574-9
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Komiks. Geralt i Jaskier podróżują w odległe rejony Kontynentu, ku krańcowi znanego świata. Ten pierwszy szuka zleceń, a ten drugi inspiracji do swoich ballad. Lokalna ludność snuje historie o morach i żywiołakach, ale to tylko bajki i przesądy, bez krzty prawdy. Geralt powoli traci nadzieję, że znajdzie się tu dla niego jakaś praca. Wtedy jednak wiedźmina i barda zaczepia mężczyzna, który twierdzi, że w okolicy grasuje diabeł. Wieśniacy chcą wynająć Geralta, żeby rozprawił się ze stworem. Jest tylko jeden warunek – diabła nie wolno zabić. Geralta martwi jednak nie tyle kwestia bezkrwawego załatwienia sprawy, ile fakt, że diabły nie istnieją.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo