Podróż na południe

Tytuł oryginalny:
Le voyage vers le Sud
Inne tytuły:
Podróż na południe 3
Autor:
Tristan Roulot
Ilustracje:
Mateo Guerrero
Amparo Crespo Cardenete
Tłumacz:
Maria Mosiewicz-Szrejter
Wydawca:
Story House Egmont (2025)
Wydane w seriach:
Las czasu
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-7149-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Dębnie im. Antoniego Dobrowolskiego - Katalog księgozbioru

Trzecia część przygodowej opowieści fantasy dla młodych czytelników. Igranie z czasem jest nie tylko niebezpieczne, ale też niesie nieprzewidywalne konsekwencje. Dzieci, które wyruszyły w pościg za złodziejką fragmentu Kamienia Czasu, wróciły do punktu wyjścia: do swojego miasta w chwili stłuczenia kryształu. Nie pamiętają, co przeżyły, więc znowu postanawiają odnaleźć złodziejkę! Czy wszystko zacznie się od nowa? A może istnieje rozwiązanie pozwalające przerwać krąg powtarzających się zdarzeń i ocalić miasto? Czyżby ratunek tkwił w poznaniu tajemnic z odległej przeszłości Nauczyciela? Scenarzystą opowieści jest Francuz Tristan Roulot, znany z postapokaliptycznego cyklu „Le convoyeur” czy publikowanych także w Polsce krótkich humorystycznych historyjek „Gobliny”. Rysunkami zajął się specjalista od fantasy, hiszpański grafik Mateo Guerrero, twórca autorskiej serii „Turo” i ilustrator cyklu „Dragonseed”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo