Czarodziej śmierci

Autor:
Katarzyna Bonda
Wydawca:
Muza Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2025)
Wydane w seriach:
Lena
ISBN:
978-83-287-3499-9, 978-83-287-3500-2
Autotagi:
druk
e-booki
książki
powieści
proza
2.0

Nie zabija nożem, nie ćwiartuje, nie strzela. Przynosi garść pigułek i polewa wódkę. Czaruje, opowiada i zdobywa ich zaufanie. Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Po schwytaniu Kolekcjonera lalek sierżant Lena Silewicz dostaje nowe zadanie - pod przykrywką nauczycielki w szkole mundurowej ma rozpracować siatkę powiązaną z lokalnym gangsterem. Szybko jednak odkrywa, że w spowitym mgłą miasteczku czai się coś znacznie mroczniejszego. Wszystko zaczyna się, gdy Lena poznaje Klarę - dziewczynę, która ocknęła się zdezorientowana na torach kolejowych. To już trzecia uczennica tej samej szkoły znaleziona w podobnych okolicznościach. Dwie poprzednie nie miały tyle szczęścia… Oficjalnie to seria nieszczęśliwych wypadków. Ale Lena dostrzega niepokojący wzorzec. Okolica tonie we mgle pachnącej jagodową wódką i nowym, groźnym narkotykiem. Młoda policjantka zaczyna węszyć wokół spraw, ale musi działać ostrożnie. Tylko jedna osoba wierzy w jej przeczucie - podcaster Noa. To, co dla wszystkich jest tragicznym zbiegiem okoliczności, dla sierżant Silewicz stanowi potwierdzenie najgorszych obaw: w miasteczku działa seryjny morderca, a ona może być jedyną osobą zdolną go powstrzymać. Katarzyna Bonda w nowej wersji: Lęk, adrenalina i rewolucja w emocjach! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Typowa pozycja Katarzyny Bondy, bez fajerwerków,czyta się ciężko, dwie gwiazdki za kilka fajnych wątków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo