Operacja Oko Trolla

Tytuł oryginalny:
Jakten på trolløyet
Autor:
Jørn Lier Horst
Ilustracje:
Hans Jørgen Sandnes
Tłumacz:
Katarzyna Tunkiel
Wydawca:
Media Rodzina (2025)
Wydane w seriach:
Biuro Detektywistyczne nr 2
Detektivbyrå nr. 2
[38]
ISBN:
978-83-68242-29-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
powieści
proza
5.0

Kolejny tom przygód Tiril, Olivera i psa Ottona, czyli bohaterów uwielbianej przez młodych czytelników serii Operacja. Tiril, Oliver, Otto i dziadek Franz otrzymali trudne zlecenie. Mają odnaleźć ukryty kamień, który wygląda jak wielkie oko – tak zwane Oko Trolla. Jednak nie tylko oni chcą zdobyć ten wyjątkowy skarb. Wkrótce pojmują, że ktoś ich śledzi i zawsze wie, gdzie się znajdują. Czy detektywom uda się pozbyć konkurencji? I czy znajdą Oko Trolla na czas? Jak zwykle możesz czynnie towarzyszyć nieustraszonym bohaterom w poszukiwaniach, rozwiązując zamieszczone w książce zagadki i wykonując rozmaite zadania. Wspaniała lektura i jeszcze wspanialsza przygoda! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mali bohaterowie wraz z dziadkiem Franzem udają się do otwartego przed momentem Parku Baśni. To lunapark z mnóstwem atrakcji dla dzieciaków. Jego właścicielką jest znajoma Franza. Ma jednak pewien problem i uważa, że Tiril, Oliver, Franz i Otto pomogą jej go szybko rozwiązać. Chodzi o cenny kamień o nazwie Oko Trolla, który ma znaleźć się w monumentalnej figurze olbrzyma zapraszającego gości na zabawę do Parku Baśni. Szkopuł w tym, że kamień pozostaje gdzieś ukryty. Tara Mikkelsne posiada jednak kilka wskazówek, dzięki którym Oko Trolla będzie mogło trafić w jej ręce. Młodzi detektywi podejmują to niesamowite wyzwanie i wyruszają w pełną ekscytacji drogę. Jednak na ścieżce do tajemniczego kamienia pojawia się ktoś jeszcze... Ktoś, kto będzie utrudniał rozwiązanie im tej zagadki. • Horst i Sandnes stanowią idealny duet jeśli chodzi o tworzenie tej serii dete­ktyw­isty­czne­j. W mojej ocenie nie mają sobie równych. Ich opowiadania są zawsze intrygujące, zaskakujące i posiadają całą moc interaktywnych zadań dla małych czytelników, co ma bardzo pozytywny wpływ na skupiane uwagi podczas lektury. Jest to rzecz godna pochwały. Nic innego mi więc nie pozostaje, jak tylko polecić wszystkim zapoznanie się z najnowszą historią przez nich opowiedzianą. Udanego czytania ;)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo