Arabska klątwa

Inne tytuły:
Arabska klątwa [16]
Autor:
Tanya Valko
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2025)
Prószyński Media
ISBN:
978-83-8391-075-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny
4.0

Ostatnia część „Orientalnej sagi” o rodzinie Salimich oraz Goldmanów i innych odważnych kobietach w odległych kulturowo krajach Orientu. Dorota, główna bohaterka, starsza już, choć nadal bezkompromisowa, wraca ze swoją arcyciekawą historią. Czy spotka ją szczęście, czy wielka tragedia? Czy u jej boku nadal trwać będzie cudowny mąż, Saudyjczyk, doktor Aszraf al-Rida? Jak potoczą się losy Marysi, która po raz kolejny wraca do miłości swojego życia, Hamida Binladena? Czy będzie się nim dzielić ze swoją pozostającą w niepełnej świadomości siostrą Darią, której z całą bezwzględnością odebrała męża? A może Daria odzyska siły i zawalczy o swoje? Nadia Binladenówna, wyzwolona i niepokorna, to też niezłe ziółko. Czy obrończyni praw człowieka przestanie skupiać się wyłącznie na ratowaniu innych i pomyśli także o własnym szczęściu? W jakie kłopoty wplącze się tym razem i czy wyjdzie z nich suchą stopą? Dzięki Mabrukowi, byłemu mężowi Nadii, oraz jej bratu Adilowi Binladenowi dowiecie się, jak żyją geje w krajach Orientu. Sytuacja na Bliskim Wschodzie się nie uspokaja, a wręcz zaognia – dzięki „Orientalnej sadze” możecie poznać tamtejszą codzienność i wyrobić sobie własną opinię na jej temat. Tę, jak i pozostałe pozycje serii można czytać samodzielnie, każda bowiem stanowi zamkniętą całość. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo