Dziewczynka ze skrzypcami

Tytuł oryginalny:
Spelejenta
Autor:
Jon Fosse
Ilustracje:
Øyvind Torseter
Tłumacz:
Monika Grossman-Kliber
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2025)
ISBN:
978-83-68060-27-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań

Wzruszająca, pełna magii opowieść o córce wyruszającej na ratunek ojcu, który samotny i zagubiony utknął na odległej wyspie. Dziewczynka ma dar widzenia więcej i głębiej, dostrzega swojego ojca daleko, hen za górami, siedzącego samotnie na skale pośrodku morza. Wyrusza w podróż, aby go odnaleźć i pocieszyć. Zabiera to, co jej najdroższe - skrzypce. Po drodze napotyka wiele wyzwań, a skrzypce okazują się nieodzownym towarzyszem podróży. Książka wydana w projekcie Witamina Czy. Wydanie książki zostało dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu "Kreatywna Europa". Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo