Atlas świata przyszłości

Tytuł oryginalny:
Arrivato il futuro
Autor:
Enrico Passoni
Ilustracje:
Tommaso Vidus-Rosin
Tłumacz:
Anna Gogolin
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2025)
Wydane w seriach:
Jedność dla Dzieci
Życie bez Granic
ISBN:
978-83-8353-228-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak będzie wyglądało nasze jutro? Teraz możecie popuścić wodzę fantazji i dzięki temu fantastycznemu atlasowi zabawić się w futurologów! Poznajcie sympatyczną rodzinkę Nowaków z roku 2050! Zobaczcie, jakie mają samochody, rowery i inne niesamowite pojazdy, którymi jeżdżą do pracy i szkoły; jak wyglądają ich smartfony, komputery i odbiorniki służące im do komunikacji; jakie potrawy pałaszują i jak wyglądają ich ekologiczne domy. Przekonajcie się, w jaki sposób dbają o urodę, jakie zawody wykonują, czy uprawiają sport i co jest ich ulubioną rozrywką! Bawcie się dobrze, kartkując ten kolorowy atlas, i z optymizmem patrzcie w przyszłość! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo