Niezwykła Molly i wycieczka szkolna

Autorzy:
Sabine Lemire
Signe Kjær
Tłumacz:
Zuzanna Zywert
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2025)
ISBN:
978-83-8150-686-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy - Katalog centralny

Zbliża się wycieczka szkolna: klasa Molly wybiera się na biwak. Spacer po lesie, wieczorne ognisko, spanie pod namiotem – ale będzie fajnie! Tylko że… Molly nie wie, czy odważy się pojechać. Co, jeśli nagle zatęskni za rodziną? Albo zachce jej się siku w środku nocy? W nocy w lesie jest ciemno i pełno tam dzikich zwierząt! Jeże, lisy, sowy… Czy to nie przerażające? Ale nie tylko Molly się boi. I na szczęście razem jest dużo raźniej! W trzecim tomie serii Molly mierzy się z obawami, a potem przekonuje się, że to całkiem normalne – i że warto odważyć się na przeżycie czegoś nowego. Dzięki prostemu językowi, dużym literom i sympatycznym ilustracjom książki z serii o Molly świetnie nadają się do nauki samodzielnego czytania. Polecamy także wcześniejsze tomy: „Niezwykła Molly i nowa szkoła” i „Niezwykła Molly i własny pokój”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo